Selamat Datang Ke Laman Blog Askar Setia

Pembaca Tegar

Wednesday, 27 June 2012

PERJUANGAN PVTM - UNTUK BEKAS TENTERA ATAU UNTUK ALI TINJU?

My name is Ali.. Ali Boxing. To ladies... I'll punch
 you slowly and gently..

Sejak akhir-akhir ini, laman Facebook  Presiden Prebet Ali Tinju  tidak henti-henti menyiarkan kenyataan-kenyataan  pedas mengkritik Menteri Pertahanan dengan pelbagai gaya bahasa dan cemuhan. Walhal sebelum ini,  Presiden Prebet Ali Tinju rajin melaung-laungkan perjuangan persatuan, pembelaan kepada bekas tentera, kebajikan bekas tentera dan tuntutan-tuntutan yang tidak masuk dek akal. 


Prebet ALi Tinju dan proksinya iaitu Malaysiakini

Sebelum ini menyatakan dana bantuan MESTI diserahkan kepada Presiden persatuan.
Ok..I'll give you RM100k to Ali Tinju. Ahli PVTM lain boleh lihat sahaja ok

Kini jelas bahawa Presiden Prebet Ali Tinju dengan tidak sedar menunjukkan kepada masyarakat bahawa perjuangannya bukanlah untuk membela bekas tentera yang tidak berpencen kerana serangan-serangan keatas Menteri Pertahanan dilihat bersifat peribadi dan 'permusuhan lama' yang kini membara semula. Selain itu, 

Presiden Prebet Ali Tinju dilihat amat terdesak kerana TERPAKSA menggunakan saluran Malaysiakini yang jelas telah memutar-belit fakta mengenai situasi sebenar tuntutan-tuntutan PVTM. Laman web tunggangan pembangkang itu  tidak menyiarkan cerita penuh mengenai tuntutan pembelaan kepada bekas tentera tidak berpencen tetapi hanya mengambil cerita SMS Datin Seri Hamidah (isteri Menteri Pertahanan) sahaja. 

Itu bukan perkara pokok kerana perjuangan kebajikan bekas tentera harus dilihat secara menyeluruh dengan menggunakan pedekatan yang lebih rasional dan bukannya dengan melakukan tohmahan berunsur peribadi yang tidak akan memberi apa-apa makna kepada bekas tentera. 

Pembaca-pembaca setia. Golongan bekas tentera yang tidak berpencen ini adalah anggota (Pegawai dan anggota Lain-Lain Pangkat) adalah tergolong daripada mereka-mereka yang menamatkan perkhidmatan awal (secara sukarela)/tidak menyambung/kurang dari 21 tahun berkhidmat dan DIBERHENTIKAN dari perkhidmatan kerana masalah disiplin. (Yang ni cuba tanya mengapa Presiden Prebet Ali Tinju berkhidmat tidak sampai 8 tahun...Sila baca artikel-artikel Askar Setia sebelum ini) 

Kementerian Pertahanan dan JHEV tidak tidur kerana terlalu banyak kemudahan, faedah dan bantuan yang diberikan kepada golongan berhenti awal ini. Kemudahan dan faedah ini amat besar dan jelas lebih baik dari pesara-pasara pasukan keselamatan yang lain. 


Sila teliti gambarajah dibawah ini (faedah-faedah persaraan untuk bekas tentera berpencen dan tidak berpencen berbanding pasukan keselamatan/awam yang lain): 


PERBANDINGAN FAEDAH-FAEDAH PERSARAAN / TAMAT PERKHIDMATAN  DAN BANTUAN YANG DITERIMA OLEH PESARA / VETERAN ATM, PDRM DAN AWAM

Berpencen
Tidak berpencen

Sumber DISINI

Sila dengar dengan dan teliti kemudahan dan faedah lain yang diberi SEPANJANG HAYAT kepada golongan bekas tentera yang pencen awal ini: 






Kepada Presiden Prebet Ali Tinju, jangan bohongi bekas tentera dengan penipuan yang kamu canangkan. Kamu tidak sedar bahawasanya kamu hanya menjadi EJEN AUTO-PILOT pihak pembangkang untuk memporak-perandakan bekas tentera. Permusuhan kamu dengan mana-mana pihak wajar diselesaikan secara peribadi dan bukannya dengan mengeheret dan memaksa  bekas tentera untuk menyokong kamu. Oh ya... mana dia 10,000 bekas tentera yang kamu dakwa menyokong kamu? 

Oh ya..kepada pucuk pimpinan PBTM, janganlah dok diam sahaja..Bersuaralah... Jangan jadi kumpulan atas pagar..ataupun.. mugnkin ada udang disebalik batu?

p/s: Tindakan untuk terus membela kebajikan bekas perwira negara memang kita patut sokong habis-habisan. Namun, tindakan Presiden Prebet Ali Tinju untuk mengheret PVTM dan menggunakan PVTM sebagai sandaran untuk membalas dendam, itu kita tidak boleh biarkan...

Saya cabar prebet Ali Tinju untuk letak jawatan sebagai Presiden PVTM kerana ada ratusan lagi individu yang benar-benar layak dan ikhlas memperjuangkan kebajikan bekas tentera.

Tetapi, saya yakin Prebet Ali Tinju tidak akan berbuat demikian. Kerana Ali Tinju adalah PVTM dan PVTM adalah Ali Tinju! PVTM ialah PERIUK NASI Prebet Ali Tinju

Nama baik PVTM BUSUK kerana parasit bernama 1085628 Prebet Mohd Ali bin Hj Baharom @ Ali Tinju... 

62 comments:

  1. Macam mana si ALI Tinju ni boleh dikategori sebagai Veteran sedangkan hanya berkhidmat 7 tahun dan berenti separuh jalan. Ramai yang aku tengok bekas tentera yang bersara penuh tak berlagak, tapi yang berenti separuh jalan tak habis khidmat yang dok angkat hidung tinggi. Lupakah taat setia dan sumpah janji semasa dalam tentera dulu. Satu berus gigi boleh dikongsi satu skuad.

    ReplyDelete
  2. Aaa la aku pun tak paham. Pak sedara aku berkhidmat sampai pencen 21 dan telah pergi ke Bosnia pun xbelagak mcm Ali Tinju ni. Camner dia dpt gelaran tu erk. Agak agak nyer masuk tentera setakat bertinju jer nk buat apa, bukan berkhidmat untuk negara, hampeh betul pastu khidmat 7 tahun lak. Boleh blah la bro

    ReplyDelete
  3. Untuk saudara Prebet Ali Tinju, Dah berapa banyak petualang negara yang ditumpaskan atau dah banyak mana nyawa tentera diselamatkan atau dah berapa juta nilai aset tentera di selamatkan. Fikirkan lah. Saya dah menggadai nyawa menyelamatkan sebuah kapal TLDM bersama 51 anak kapalnya. Apa saya dapat? tapi tak pernah pun saya mengeloh malah saya bersyukur apa yang saya dapat dari kerajaan melalui JHEV.

    ReplyDelete
  4. Bapa aku dah bunuh komunis.Ali tinju ni kalau dah tak habis berkhidmat tak payah sibuk nak duit.mental tak kuat.kalau macam ni senang lah askar yang tak cukup berkhidmat minta macam-macam,Duduk goyang kaki dapat duit pencen hampeh betul. Mereka yang sanggup bergadai nyawa dahulu lebih kuat mental.

    ReplyDelete
  5. Dey... Prebet Ali, lu masuk askar selama 7 tahun apa ke lanciau!! Tak sampai pun 13 tahun. Cap jari lom kering lagi. Nak tunjuk terror konon. Banyak lak songeh. Hebat bona ko cam PW Kanang a/k Langkau tu?. Siapa yang pilih dia sebagai Presiden tu?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. member2 yang seperangai dengan dia lah yang pilih tu.org yang mcm ni diibaratkan "BODOH SOMBONG"

      Delete
  6. banyak orang kecewa akan masuk pas atau pkr.begitu juga dengan siperebet ni,dia ingat adalah sikit habuan selepas penat menonggeng depan rumah sibabi tu rupanya habuk pun tak de,itu sbbnya dia meroyan tu.

    ReplyDelete
  7. Aku Bukan TA27 June 2012 19:18

    Kesian kat askar wataniah disini yang cuba nak berlagak macam tentera regular. TA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarlah, mereka tak berlagak seperti regular. Tapi aku tengok depa lagi rajin dari regular dan kerja ngan ikhlas. Mereka juga yang wataniah yang latihan hujung minggu, kamu jangan hina kerana mereka terdiri dari golongan profesional dan berpangkat dan bergaji besar di luar sebagai orang awam. Satu hari nanti silap hari bulan kamu minta kerja dengan mereka. Jangan kita pandang rendah kepada askar wataniah.

      Delete
  8. 1085628 Prebet Mohd Ali bin Hj Baharom @ Ali Tinju, skuad 108.

    Dari pandangan saya orang ini kuat loyar burok semasa khidmat dalam Tentera, buat kerja menghasut orang baru, supaya ponteng dan keluar kem secara haram dengan ikut pintu belakang, dan pelangan tetap rumah ayam.

    Muka ini memang sah kaki ponteng dan loyar burok, selalu berlagak Pegawai dan berhenti terus beli Pingat datuk dan menaikan pangkat diri sendiri sebagai General. (lucu)

    Waktu Parade Day, mesti report sick dan semasa Orderly Guards malam, selalu jual guard kalau awal bulan sebab tidur di rumah ayam.

    Manusia ini berperangai tak pandai malu, mempunyai kes teruk dalam perkhidmatan nya di dalam Tentera dan sudah confirm dia hanya berkhidmat 8 Tahun, bukan minimum 10 Tahun.

    Dengan rekod khidmat 8 tahun sahaja memang sah dia ini mempunyai kelakuan discipline yang meragukan semasa khidmat di dalam ATM.

    ReplyDelete
  9. Salam, aku rasa ada yg tak kena dgn mamat ni sbb svc diapun dah tak cukup haul. Kalau kata svc tu 21 thn ke atas aku rasa berbaloi la demand utk pesara. Kalau kat unit aku, mamat ni tergolong dlm dlm spesis hisap darah kawan. Aku ni dah svc 22 thn pun tak berkokok mcm org hilang akai. Buat perangai bodoh nak tayang kat khalayak ramai buat apa....nak cari glamour???? Bagi aku kelaku dia ni umpama peribahasa org lama, "BODOH BUAH TELOQ"!!!

    ReplyDelete
  10. Buat malu bekas Tentera saja....Bertaubatlah kamu

    ReplyDelete
  11. Apa nak dipertikaikan kerana dia pbt tak masak (7 tahun). prof zainal keling tu yang TA pun lagak lebih dari asakar yang khidmat berpencen. mereka ni sama species, patut pergi
    plkn semula aje tahap mereka ni

    ReplyDelete
  12. yg jelas masalah ini bkn melibatkan bekas2 askar pun... sebenarnya lebih kpd masalah peribadi antara ALI Tinju..Ini salah satu contoh org yg x ret bersyukur... PIRAHHH, ALI TINJU Konon

    ReplyDelete
  13. projek tak masyuuuuk. kalau masyuuuk sure tak meroyan.

    ReplyDelete
  14. ganasnya ali tinju ni... kenapa tak ali gusti ke ali taekwando ke... done follow - Noob

    ReplyDelete
  15. Cikgu"S":
    Saya berkhidmat dengan kerajaan selama 32 tahun lebih.Tugas saya mendidik anak bangsa menjadi manusia bermaruah dan berguna kepada agama,negara dan bangsa.Bekas murid yang menceburkan diri dalam bidang ketenteraan ada yang berpangkat boleh di banggakan.Perjuangan kita sama.Bezanya saya 32 tahun dan kamu 7 tahun.
    Kalau berkhidmat sekadar 7 tahun, itu kihdmat hingusan.Tak dapat di banggakan langsung.Apatah lagi negara dalam keadaan aman seperti ini.Apa yang kamu buat selama 7 tahun itu? Tetiba kamu nak muncul jadi pejuang dan pembela bekas tentera konon,sedarlah diri bahawa kamu berkhidmat hanya 1/3 bahagian dari perkhidmatan matang yang sepatutnya.Apakah kamu takut ke nak berkhidmat sampai tamat 21 tahun? Jadi terimalah apa adanya dengan perkhidmatan sekerat jalan itu.Habis perkara.Jangan salahkan orang lain.Okey.

    ReplyDelete
  16. Sewajarnya JHEV mempertimbangkan utk memberi elaun sara hidup bagi mereka yg berkhidmat melebihi 10 thn sewaktu dharurat hingga tamat insurgensi thn 1989 terutamanya mereka-mereka yg berkhidmat didlm pasukan infanteri.
    Mungkin kerajaan bolih mempertimbangkan kerana tidak melibat semua yg tidak berpencen.
    Mereka yg berkhidmat tidak mencukupi 10 thn dan perkhidmatan selepas 1989 tidak layak dipertimbangkan.
    Hargai sumbangan veteran diketika masa paling mencabar dlm sejarah keselamatan negara.
    Mudah2an ada yg mendengar dan memahami.
    Terima Kasih.

    ReplyDelete
  17. Ali Tinju??????? menubuhkan PVTM dan lantik diri sendiri sebagai Presiden... Gila jawatan untuk melobi agar dapat projek kerajaan atas nama Veteran Tentera tapi mentekedarah sendiri. Satu dunia kena tipu dan percaya yang dia mendapat gelaran Datuk... akhirnya kantoi juga. Sedarlah ahli2 PVTM bahawa anda sedang dipimpin oleh seorang Presiden yang mengalami sakit jiwa..... Bertukarlah demi kebaikan dan nama baik Veteran Tentera.

    ReplyDelete
  18. Ali TInju tak dapat duit, pasal tu dia bising-bising, kalau dapat duit mesti senyap, takut orang tau.

    ReplyDelete
  19. Sememangnya tidak patut. Umpama peribahasa melayu "seperti melepaskan anjing tersepit ekornya" Dah diberikan peluang untuk bebas berpersatuan tapi membidas balik orang yang memberi peluang itu. Tak pe lah Datuk Seri Dr Zahid Hamidi, Tuhan itu adil. Sampai masanya akan diturunkan balanya untuk menyedarkan mereka-mereka yang bongkak dan tidak tahu bersyukur ni. Saya menyokong Datuk Seri Menteri Pertahanan walaupun saya Pegawai Kerahan Askar Wataniah sepenuh masa yang telah berkhidmat 21 tahun terus menerus dan tidak menerima pencen namun menyokong semua dasar kerajaan Barisan Nasional.

    ReplyDelete
  20. berenti pun sebab ada masalah disiplin kut

    ReplyDelete
  21. kalau berkhidmat 8 tahun tu ibaratnya mcm lari dari medan peranag...mmg tak layak dapat apa2 pun...mcm mana 8 tahun leh jd presiden...lawak siot..tak ada autority langsung...mcm sekolah dr tadika sampai darjah 6 jer tarafnya berkhdimat lama tu..lain la yg 21 tahun jd presiden..br mcm dapat PHD..br layak

    ReplyDelete
  22. anak saper lah ali tinju ni..buat malu kaum jer..ni lah melayu yg lupa daratan.

    ReplyDelete
  23. aik, bukan ker aritu beria duk puji ali nih? skang dh marah..cepatnya berubah.

    'TheStoryOfLusA'

    ReplyDelete
  24. Mamat Ali tinju ni memang entah hapa2. Kerja dia selama ini pergi jumpa ahli politik untuk minta duit kononnya untuk buat program bantu veteran tentera. Tapi dah dapat duit, habuk pun tarak. bila orang politik dah tak nak bagi duit sebab dia kaki kelentong, mulalah dia meroyan.

    Patutlah dia duk pun rumah besar. rumah dia kat bukit puchong 2, dekat 400k. bab bini tak payah cerita la. haha

    bini dia yang baru kawin hari tu dah ditalaknya. kadang kala aku pun tak paham dengan orang gila macam ni...

    bila dia nak duit, dia akan cerita pvtm sokong bn, bila tak dapat duit dia ugut nak sokong pembangkang.

    semua menteri tolong jangan layan orang gila meroyan ni... cerita dia nak bantu pesara tentera tu hanyalah auta dia je. kepala otak dia hanya nak dapat duit untuk berjoli jer.

    ReplyDelete
  25. Wah, bukan main demokratik, ya! Prebet pun terpilih jadi Presiden. Masa askar dulu ngapa tak naik pangkat satu calit pun. Tak pas kursus atau kaki lawan tokey?

    ReplyDelete
  26. Macam-macam kisah soja nih...

    ReplyDelete
  27. Serban Jalur28 June 2012 13:57

    Makan duit PKR lah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia nih Soldier Fortune. Siap bagi duit, itulah kawan. Siapa tak mampu nak penuhi kehendaknya akan jadi musuh dan mangsa maki hamunnya

      Delete
  28. Saya perhatikan banyak persatuan/kelab veteran ATM telah diwujudkan dengan misi/visi masing-masing.Ada yang sedang mengadakan roadshow untuk mengumpulkan ahli yang kononnya mereka memperjuangkan nasib bekas tentera yang tak berpencen. Saya merayu kepada JHEV menjadi orang tengah kepada persatuan/kelab dgn menyatukan dibawah satu badan seperti yang dicadangkan dalam Akta Veteran. Kerajaan juga boleh meminda Akta bagi membolehkan mereka yang berkhidmat kurang daripada 21 tahun diberi pencen seperti anggota perkhidmatan awam yang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana boleh ! ikutlah peraturan perkhidmatan, Perkhidmatan Awam Malaysia ada peraturan dan undang2.kalau nak pencen kerjalah sungguh2 buktikan kemampuan.wang ehsan atau sedekah boleh dipertimbangkan tapi tak ke malu hero nak duit sedekah.

      Delete
  29. pingat darurat pun tak layak dapat,cakap lak banyak,cuba semak rekod disiplin ,7 tahun je khidmat dah leh jaadi presiden

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang benar seperti kata perumpamaan TONG KOSONG.. bunyi saja kuat.. dalam tak ada apa pun.. orang yang kerja berpuluh tahun tunduk sopan saja.. yang kerja 7 tahun belagak macam hebat sangat.. pirrrrraaaahhhhhh..

      Delete
  30. wahai Alli tinju.tunjukkan kehebatan kamu tu untuk membela bekas tentera.sesungguhnya telah banyk keistimewaan yang disalurkan kepada PVTM bagi menjaga kebajikan mereka.buktikan yang kamu hebat bertinju dan juga hebat memmpin

    ReplyDelete
  31. Jadi presiden kena ada idea untuk majukan org bawahan kita.janganlah dah jadi pemimpin asyik kutuk orang lain pulak.kita kena fikir jugak tahap kebolehan kita.ilmu memimpin mesti sentiasa kedepan.

    ReplyDelete
  32. orang mcm ni pasti dipilih kerana pandai bercakap kosong.tak ada ilmu memempin.cakap tak ada idea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku teringat semasa PVTM nak buat makan malam dgn Menteri Pertahanan di MINDEF. Setiausaha Agongnya siapkan teks ucapan untuk Menteri dan Presiden PVTM. Menteri ikut teks tapi prebet Ali Setan Babi ni langsung tak ikut teks malah cabar Menteri dan Kerajaan, hentam Panglima-Panglima tentera. Rupa-rupanya Prebet Ali Setan Babi ni tak tahu membaca. Dia hanya kenal tulisan pada kertas RM saja. Kasihan pulak aku kepada Setiausaha Agongnya dan AJK lain yang bersengkang mata(malah xdihargai jasa mereka disamping dapat maki hamun pulak). Itu sebab apabila dia dapat Setiausaha baru yang tak proaktif Ali Setan Babi ni gabra, tak tahu macam mana duit akan masuk dan nak sara burit xmampu. Nafsu tinggi tapi xmampu dari segi fisikal dan kewangan. Itulah sebab kalau dapat pantat free dari balu/janda/ibu tunggal/bini orang dan nyonya cina yang tak bercibok dia sapu. Singkir Prebet Ali Setan Babi dgn kadar segera wahai Ahli PVTM yang masih lena termasuk Timbalan Presiden (Mejar (KM) Baharudin Renjer) dan Setiusaha (Sjn Bakar - Semboyan).

      Delete
  33. Kelakuan Ali bacul ni. kalu setakat 7 tahun dlm tentera rasanya tiada apa yg dia tahu. lagi pun saya tengok muka dia ni macam "absence minded" ja, kau faham tak ali?

    ReplyDelete
  34. aku pun geli hati lihat gelagat bekas tentera ni.. megah sangat dengan title depa. bekas polis, bekas guru, bekas DO , bekas doktor, bekas jururawat dan pesara lain tak berlagak dan megah macam depa.. pasai apa haaa ? pandai sangat kah depa ? hebat kah depa ? bila orang bagi jadi ketua kg pun tak tahu nak buat apa... sudah2lah tu.. sedar2lah diri.. jangan ego lebih sangat..

    ReplyDelete
  35. dah banyak kali aq dengar nama ali tinju yg angau ni...berita yg aq dengar tu pulak, yg tak baik aje... tapi bila artikal ni keluar aq faham dah selama ni yg aq dengar tu bukan lah cerita dongeng.orang mcm ni patut ditarik keluar dari tentera BN sebelum PM bubarkan DEWAN PARLIMEN..sebab aq takut dia nanti tembak kengkawan dari belakang....khabarangin tu dah ada....

    ReplyDelete
  36. mamat ni tanding dalam PRU 13,bila menang minta jadi menteri pertahanan, kamu ada kuasa, ada duit bayar apa yang kamu minta hari ni, kamu luluskan sediri. saya nak lihat apa akan jadi.......? k.

    ReplyDelete
  37. Ada Ali TInju ada la 'check and balance'...

    ReplyDelete
  38. si ali ni sebenarnya bodoh nak mampos... nak berpesatuan lah... nak jadi presiden lah.... nak bela veteran/balu askar lah.... satu pon tak bley harap..... dia tau nak duit aje.... itu pon duit yg masuk kocek dia... persatuan yg dok ada terkapai-kapai tak terima sumbangan.... camna nak jadi pemimpin... lps tu siap ckp sokong bn lah.... tu semua nak kencing lah tu.....

    ReplyDelete
  39. sebagai veteran atm, saya nak mintak2 sangat la si budak hingusan ali ni disingkirkan dari PVTM. siapa dia ni yg ckp dia presiden. siapa lantik dia ni. misi dan visi dah cantik tp disebabkan si mamat taik ni la nama PVTM tercemar. yg pengikut dia ni pon macam langau. korang ampu aje yg korang tau. lps tu korang mengaku lah korang tu org kuat PVTM. pegi mampos la. ali kau bawak2 bertaubat bukan tahu buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dengar Azan pun takut, nak taubat macam mane? Orang ajak solat jemaah, tapi bagi alasan pakaian kotor. Pakai songkok tinggi waktu majlis sebagai samaran bahawa seorang Melayu dan Islam (kononnya Presiden persatuan tentera MElayu yang beragama Islam - topeng semata-mata).

      Delete
  40. Dulu kaki `pencacai' kat orang politik utk kerja2 sampah, kotor dan terhina. Siapa yg tak benggang asyik2 minta duit kat VIP. Bila tak dapat dia ugut VIP......he...he......... Girlfriends keliling pinggang nak tanggung. kalau aku biarkan saja pencacai ini `memekek melolong'. Lagipun, macam mana dia jadi presiden PVTM sedangkan askar pun setakat celup jee, he...he.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kata anak sedara Tan Sri Muhyiddin Yassin (Timbalan Perdana Menteri Malaysia). Tan Sri orang Johor manakalai Prebet Ali Setan Babi ni orang Alor Gajah/Mesjid Tanah, Melaka (macam mana anak sedara?) Tan Sri sendiri pun tak layan dia apabila dia banyak kali nak buat appointment jumpa dan resmikan majlis anjuran PVTM. Ali pukimak ni maki TPM kerna tak layan kehendaknya. Lebih baik TPM layan persatuan pesara/veteran lain kerana pemimpin mereka lebih berprofil dan matang. SINGKIR Prebet Ali Setan Babi dari jadi Presiden PVTM

      Delete
  41. Ali, lebih baik pergi kat mana-mana hutan, kalau boleh celah-celah pokok besar. Lepas tu..buka seluar dan m-l--c-p puas-puas, tak menyusahkan org.

    ReplyDelete
  42. Bila sebut Ali, aku teringat alkisah cerita binatang beruk dan gajah. Ali tu ibarat beruk naik atas gajah betina utk lepaskan nafsu sekian lama terpendam. Bila berut asyik `menghayun' tiba-tiba gajah menjerit, bunyinya jeritannya hampir mengejutkan semua binatang termasuk cakcibung. Lantas beruk berasa seronok, ingat gajah puas sedangkan gajah menjerit sebab buah kelapa jatuh terkena kepala gajah. Moral of the story, beruk perasan ingat dia dah hebat....

    ReplyDelete
  43. ada niat nk dgn Bn tp xde bakat ..jd join je mana2 yg nk trma dia.. veteran ape ni?7 thn je...?

    ReplyDelete
  44. cm bangang... kerje x tara mana nk pencen. kalau da bertahun kerja x ap la. X sekolah ke? x tak baca peraturan time angkat sumpah jadi tentera dulu?

    ReplyDelete
  45. tahniah diatas Yang berbahagia Ali Baharom awak telah membuktikan yang skot 1085 yang masuk askar pada tahun 1990 adalah berani memimpin dan saya sebagai anggota nombor 1085 juga amat respek kerana skot saya dapat memimpin askar kerana yang lain tak berani bercakap tahniah skot teruskan usaha membela teman teman prajurit

    ReplyDelete
  46. Dimalukan veteran, Duu ada golongan sokong semasa senam pungung...ha padan muka sekarang......saya pun svc 21 tahun .....tak buat kecoh macam dia....ahli politk pun mangkuk juga nak sokong dia...

    ReplyDelete
  47. Saya menyokong pendapat supaya JHEV mempertimbangkan utk memberi elaun sara hidup bagi mereka yg berkhidmat melebihi 10 thn sewaktu dharurat hingga tamat insurgensi thn 1989 terutamanya mereka-mereka yg berkhidmat didlm pasukan infanteri serta unit-unit bantuan saperti JLJ dan KP(ANGGKUT).
    Mungkin kerajaan bolih mempertimbangkan kerana tidak melibat semua yg tidak berpencen.
    Mereka yg berkhidmat tidak mencukupi 10 thn dan perkhidmatan selepas 1989 tidak layak dipertimbangkan.
    Hargai sumbangan veteran diketika masa paling mencabar dlm sejarah keselamatan negara.
    Saya tidak faham kenapa segelintir anggota DARAT khususnya yang masuk berkhimat selepas 1989 begitu angkuh bersuara seolah olah mereka inilah perjuang bangsa yang sebenar.CERMINKAN DIRI SERTA TENGOKLAH SEKELILING ANDA.Mudah2an dapat jawapannya.
    Semoga keluhan didengar serta mendapat maklum balasnya.
    Terima Kasih.

    ReplyDelete
  48. jom pangkah dap

    ReplyDelete
  49. Ali Tinju + Mat Jenin = Ali Jenin

    ReplyDelete
  50. aku pun tidak berpencen tapi tak de lah sampai tahap cam si ali nie...

    ReplyDelete
  51. aku pun tidak berpencen tapi tetap syukur kerana menjadi rakyat malaysia sebuah negara yang aman...

    ReplyDelete
  52. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  53. Dasar maknusia xmengenang budi.......
    seperti kera mendapat bunga...
    tahi pula di balas...ehhhhhhh..apa nak jadi..!

    Sudah , sudahlah.......perjuangan lebih kepada 'seorang yang putus asa'..
    orang yang kecewa...!
    bertaubatlah segera..supaya akhir2 hidup menjadi tenang..

    ReplyDelete
  54. ali tinju awak ni nak membantu bekas tentera ke nak berpolitik kalu macam tu pegi mampos lah kau

    ReplyDelete